Wprowadzenie: KTM AG, największa europejska marka motocykli, w 2016 roku sprzedała więcej motocykli niż BMW, Aprilia i Ducati. Produkuje także hipersamochód X-Bow, który zadebiutował w 2008 roku.
Początki: W 1934 r. Hans Trunkenpolz otworzył warsztat samochodowy w Mattighofen. Sprzedawał motocykle DKW i samochody Opla. W 1953 r. zaczęto produkować pierwszy motocykl, R100, we współpracy z Ernstem Kronreifem, co doprowadziło do powstania firmy Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen (KTM). KTM szybko zdobyło sukcesy wyścigowe, wprowadzając model R125 Tourist i skutery Grand Tourist i Mirabell.
Rozwój: W 1971 r. KTM miała 400 pracowników i 42 modele w ofercie. Firma weszła na rynek amerykański, produkowała chłodnice i narzędzia, a także odnosiła sukcesy w motocrossie. Jednakże, konkurencja japońska doprowadziła do problemów finansowych, a w 1991 r. firmę przejęły banki.
Odbudowa: W 1994 r. KTM wprowadziła model Duke, a w 1995 r. przejęła WP Suspension i Husaberg. Firma odnosiła sukcesy w Supercrossie i Rajdzie Dakar. W 2015 roku KTM była największym producentem motocykli w Europie.
Wyścigi: KTM zdobyła 96 mistrzostw świata MXGP, MX1 i MX2 oraz 114 tytułów E1, E2, E3 i Super Enduro. Firma zdominowała Rajd Dakar od 2001 do 2018 roku.
Hipersamochody: W 2008 roku KTM wprowadziła X-Bow, lekki samochód sportowy z włókna węglowego z silnikiem Audi, wygrywając mistrzostwa w różnych klasach.
Podsumowanie: KTM specjalizuje się w motocyklach o wysokich osiągach, oferując szeroką gamę modeli terenowych i ulicznych. Firma, założona przez Hansa Trunkenpolza, przeszła przez trudne czasy, ale dzięki innowacjom i sukcesom wyścigowym stała się wiodącym producentem motocykli sportowych na świecie.